Meer informatie
Daikin werkt samen met betrouwbare, gekwalificeerde installateurs bij jou in de buurt. Ga naar onze Dealer Locator en gebruik de interactieve kaart om de dichtstbijzijnde installateur te vinden. De installateur komtk ter plaatse om je project en je behoeften te bespreken, om daarna de beste oplossing voor je huis of werkplek voor te stellen.
Ja, je gecertificeerde installateur is je eerste aanspreekpunt voor reparaties. Als hij geen reparaties aanbiedt, kan je contact opnemen met Daikin Belgium via het nummer 0800 84022 of zelf een interventie aanvragen
Ja. Als je installateur onderhoud aanbiedt, kun je hem het onderhoud van je unit laten uitvoeren.
Het eenvoudigste antwoord is: het hangt ervan af. Het installeren van een warmtepomp is meer dan alleen het plaatsen van een binnen- en een buitendeel, daarom kan er voor het installeren van een warmtepomp geen vaststaand tijdschema worden gegeven. Het hangt af van een aantal verschillende factoren, zoals:
- Type woning: Het eerste waar rekening mee wordt gehouden is het type woning waarin een warmtepomp wordt geïnstalleerd. Is het een nieuwbouw of een bestaande woning? Bij nieuwbouwwoningen moet bij de planning rekening worden gehouden met alle andere bouwactiviteiten die op dat moment plaatsvinden. Bij bestaande woningen spelen zaken als het al dan niet gebruiken van bestaande afgiftesystemen of het vervangen door nieuwe een rol in de benodigde tijd.
- Type warmtepomp: Er is een verscheidenheid aan warmtepompen en elk daarvan heeft ook zijn eigen benodigde tijd voor de installatie.
- Extra werkzaamheden: Of je nu een warmtepomp installeert in een bestaand of een nieuwbouwhuis, er kunnen extra werkzaamheden nodig zijn om ervoor te zorgen dat je het maximale uit je nieuwe systeem haalt. Dit kan het installeren of vervangen van het afgiftesysteem (zoals radiatoren) zijn, het optimaliseren van je isolatie enz.
Ervaar het verschil van Daikin
Kom hier meer te weten over hoe Daikin je kan helpen met onze informatieve blogartikels