Onderhoud
Geef je Daikin-product de zorg die het verdient met een onderhoudspakket op maat dat u samen met jouw installateur heeft afgesloten. Bij aankoop van een Daikin-unit biedt jouw installateur je een onderhoudscontract aan. Heeft hij dit niet gedaan kan je hem steeds vragen of hij deze diensten levert. Jouw installateur kent jouw installatie het best en is daarom de ideale partner voor het onderhoud van jouw Daikin installatie.

Kies een onderhoudsformule dat bij je past
- Onderhoudscontract via jouw installateur
- Eénmalig onderhoud via Daikin
- Daikin SBM pakketten voor een jaarlijks onderhoud
Onderhoudscontract via jouw installateur
Bij aankoop van een Daikin-unit biedt jouw installateur je een onderhoudscontract aan. Heeft hij dit niet gedaan kan je hem steeds vragen of hij deze diensten levert. Jouw installateur kent jouw installatie het best en is daarom de ideale partner voor het onderhoud van jouw Daikin installatie.

Eénmalig onderhoud via Daikin
Bij aankoop van een Daikin toestel biedt jouw installateur je een onderhoudscontract aan. Heeft hij dit niet gedaan kan je hem steeds vragen of hij deze diensten levert. Biedt hij geen onderhoudscontracten aan? Dan kan je ook op Daikin rekenen om een onderhoud te laten uitvoeren :
- Prijs voor onderhoud van lucht/water warmtepompen: € 315/onderhoud (incl. 21 %BTW).
- Prijs voor onderhoud van hybride warmtepompen: € 315/onderhoud (incl. 21 %BTW)
- Prijs voor onderhoud van lucht/lucht warmtepompen: € 315/onderhoud (incl. 21 % BTW).
- Prijs voor onderhoud van lucht/lucht warmtepompen van het type 4MXM en 5MXM: € 369/onderhoud (incl. 21 % BTW).

Daikin Stand By Me Pakketten voor een jaarlijks onderhoud
Indien je verkiest om een onderhoudscontract af te sluiten heb je de keuze uit 3 Stand By me pakketten : Comfort / Comfort Plus / VIP.
Je kiest het service niveau dat je wenst en kan zelfs opteren voor een verlenging van de standaard garantie naar 8 jaar.
De aankoop van de pakketten gebeurt uitsluitend via een online betaling op het Stand By Me Serviceplatform.

Meer informatie
Wanneer je een Daikin-unit koopt, kan je installateur je een onderhoudscontract voorstellen. Je installateur heeft 24 maanden de tijd om je dit onderhoudscontract aan te bieden. Als hij dat in die periode niet doet, kun je via ons Stand By Me-platform een onderhoudscontract bij Daikin afsluiten.
Ja. Als je installateur onderhoud aanbiedt, kun je hem het onderhoud van je unit laten uitvoeren.
Als je installateur geen onderhoud aanbiedt, registreer je units dan op Stand By Me. Daarna kun je onze onderhoudspakket aankopen. Er zijn verschillende pakketten* beschikbaar, gebaseerd op de behoeften van de klant.*mits voorwaarden We bieden een oplossing voor elke behoefte!
Het is aanbevolen om jaarlijks een onderhoud te doen. Dit vraag je aan bij de installateur die je units geïnstalleerd heeft. Hij kent je installatie namelijk het best en zal de volledige installatie controleren. Ook indien je warmtepomp nog onder garantie is, is het noodzakelijk om de werking ervan te controleren om zo de levensduur van je installatie te garanderen. In sommige gevallen kan een defect of een duidelijk gebrek aan onderhoud ertoe leiden dat de garantie vervalt. Als je een onderhoudscontract bij Daikin hebt gekocht, zal onze planning jou contacteren om een afspraak te maken.
We raden aan om regelmatig (om de twee maanden) de filters te kuisen. Dit zorgt ervoor dat de prestaties van je unit optimaal blijven, en voorkomt oververhitting. De filters zijn eenvoudig te bereiken en gemakkelijk schoon te maken met water - denk er wel aan om het apparaat eerst uit te schakelen.
Lees meer
Kom hier meer te weten over hoe Daikin je kan helpen met onze informatieve blogartikels.