Kies een onderhoudsformule dat bij je past
- Onderhoudscontract via jouw installateur
- Eénmalig onderhoud via Daikin
- Daikin pakketten voor een jaarlijks onderhoud
Onderhoudscontract via jouw installateur
Bij aankoop van een Daikin toestel biedt je installateur je een onderhoudscontract aan. Heeft hij dit niet gedaan? Dan kan je hem hierover aanspreken. Vraag hem of hij deze diensten levert. Je installateur kent je installatie door en door en is daarom de ideale partner voor het onderhoud van je Daikin toestellen. Bovendien is een jaarlijks onderhoud noodzakelijk om van de wettelijke garantie gedurende de eerste 2 jaar na installatie te genieten.
Aarzel niet om via je installateur een garantieverlenging tot 8 jaar* op je Daikin toestel aan te vragen.
- * Onder voorbehoud van voorwaarden. Het Comfort Plus Installateur-pakket moet binnen het jaar na de inbedrijfstelling worden aangeschaft.

Eénmalig onderhoud via Daikin
Bij aankoop van een Daikin toestel biedt je installateur je een onderhoudscontract aan. Heeft hij dit niet gedaan of levert hij deze service niet? Dan kan je bij Daikin een éénmalig onderhoud laten uitvoeren via de onderstaande link.
Je kan een onderhoud aanvragen voor volgende toestellen:
- lucht/water warmtepompen
- hybride warmtepompen
- residentiële lucht/lucht warmtepompen
- gasketel

Daikin Stand By Me Pakketten voor een jaarlijks onderhoud
Indien je verkiest om een onderhoudscontract af te sluiten met Daikin Belgium, dan heb je de keuze uit 3 Stand By me pakketten: Comfort / Comfort Plus* / VIP.*
Je kiest het pakket volgens het service niveau dat je wenst, gaande van een standaard onderhoudscontract tot een onderhoudscontract met verlengde garantie tot 8 jaar*. De aankoop van deze pakketten gebeurt uitsluitend via het online Stand By Me Serviceplatform.
* onder voorbehoud van voorwaarden. Het Comfort plus en VIP pakket dienen binnen het jaar na inbedrijfstellingsdatum aangekocht te worden.

Meer informatie
Afhankelijk van de toepassing die je hebt, is een onderhoudscontract verplicht of optioneel. Omdat wij van mening zijn dat je toestel de zorg moet krijgen die het verdient, adviseren wij altijd om een onderhoudscontract te nemen. Dit zal de levensduur verlengen, je investering optimaliseren en geld besparen op de lange termijn.
Wanneer je een Daikin-unit koopt, kan je installateur je een onderhoudscontract voorstellen. Je installateur heeft 24 maanden de tijd om je dit onderhoudscontract aan te bieden. Als hij dat in die periode niet doet, kun je via ons Stand By Me-platform een onderhoudscontract bij Daikin afsluiten.
Ja. Als je installateur onderhoud aanbiedt, kun je hem het onderhoud van je unit laten uitvoeren.
Als je installateur geen onderhoud aanbiedt, registreer je units dan op Stand By Me. Daarna kun je onze onderhoudspakket aankopen. Er zijn verschillende pakketten* beschikbaar, gebaseerd op de behoeften van de klant.*mits voorwaarden We bieden een oplossing voor elke behoefte!
Het is aanbevolen om jaarlijks een onderhoud te doen. Dit vraag je aan bij de installateur die je units geïnstalleerd heeft. Hij kent je installatie namelijk het best en zal de volledige installatie controleren. Ook indien je warmtepomp nog onder garantie is, is het noodzakelijk om de werking ervan te controleren om zo de levensduur van je installatie te garanderen. In sommige gevallen kan een defect of een duidelijk gebrek aan onderhoud ertoe leiden dat de garantie vervalt. Als je een onderhoudscontract bij Daikin hebt gekocht, zal onze planning jou contacteren om een afspraak te maken.
We raden aan om regelmatig (om de twee maanden) de filters te kuisen. Dit zorgt ervoor dat de prestaties van je unit optimaal blijven, en voorkomt oververhitting. De filters zijn eenvoudig te bereiken en gemakkelijk schoon te maken met water - denk er wel aan om het apparaat eerst uit te schakelen.
Ervaar het verschil van Daikin
Kom hier meer te weten over hoe Daikin je kan helpen met onze informatieve blogartikels