Skip to main content

Daikin Cloud Service – Residentieel

Daikin Cloud Service Residentieel is een online controleplatform waarmee HVAC-professionals Daikin Residentieel-producten op afstand kunnen controleren, afstellen en beheren gedurende hun volledige levensduur.

Voordelen voor servicepartners

Installateurs kunnen nu op afstand de instellingen van de klantunit controleren en beheren, op basus van een reeks parameters en gegevenspunten, terwijl ze serviceproblemen snel kunnen diagnosticeren en oplossen.

  • Meer installatiecapaciteit: Diagnose en probleemoplossing op afstand stroomlijnen het proces en zorgen voor snellere en efficiëntere oplossingen, waardoor bezoeken op locatie tot een minimum worden beperkt en de installatiecapaciteit toeneemt. Momenteel gaat veel tijd verloren aan bezoeken aan units met onjuiste instellingen. Bovendien kan DCS Residential ook worden gebruikt om defecte units aan te pakken.
  • Kostenbesparing: Controle op afstand vermindert de noodzaak voor bezoeken op locatie, verhoogt het percentage eerste herstellingen en bespaart tijd en reiskosten. Daarom verhoogt het de kosteneffectiviteit van het werk van installateurs.
  • Verbeterde klantendienst: Installateurs kunnen snellere en betere klantenondersteuning bieden door systemen op afstand te controleren. Ze kunnen snel reageren op vragen van klanten, directe oplossingen bieden en een hoger serviceniveau leveren.

Voordelen voor eindgebruikers

  • Verminderde onderbrekingen: Door problemen snel te identificeren en op te lossen, wordt de onderbreking van het systeem geminimaliseerd.
  • Kostenbesparing: Controle op afstand helpt bij het identificeren en oplossen van problemen zonder dat er bezoeken op locatie nodig zijn. Dit verlaagt de reis- en servicekosten.
  • Optimale gemoedsrust: Klanten voelen zich gerustgesteld omdat hun systemen op afstand worden gecontroleerd en vertrouwen erop dat eventuele problemen direct worden aangepakt, wat hun totale ervaring verbetert
DCS Residential webpagina

Productkenmerken

  • Gebruikersinstellingen - De mogelijkheid om gebruikersinstellingen op afstand te controleren en aan te passen stelt installateurs in staat om problemen door instellingsfouten op te lossen zonder huisbezoeken. ​
  • Veldinstellingen - Controle over een breed scala aan veldinstellingen stelt installateurs in staat om ook geavanceerdere instellingen te verfijnen, zoals de aanpassing voor open haarden, de werking van Daikin's 'intelligente sensor'-technologie en de correctie van de doelkamertemperatuur om het comfort in huis te maximaliseren
  • Gegevensvastlegging en -analyse - Met 36 D-checker datapunten en de mogelijkheid om twee maanden aan gegevensgeschiedenis te bekijken, kunnen installateurs cruciale informatie voor residentiële units op afstand controleren. Er is een nieuwe visualisatiefunctie toegevoegd met een vernieuwde grafische weergave, die trendanalyse vereenvoudigt en het sneller identificeren van problemen mogelijk maakt. Dit leidt vaak tot een oplossing op afstand. Wanneer een bezoek ter plaatse nodig is, zal het vooraf bestellen van de juiste onderdelen de ratio ‘oplossing tijdens het eerste bezoek’ verhogen.

Wat is Stand By Me?

Het is een dienstverlening na verkoop dat fungeert als een digitaal logboek om de status van de geïnstalleerde basis bij te houden en biedt mogelijkheden voor dienstverlening na verkoop-activiteiten.

Door Stand By Me te gebruiken kunt u

  • De garantiegegevens beheren
  • Op afstand controleren
  • Het onderhoud beheren
  • De reparatieactiviteiten registreren
  • Een overzicht van de bestellingen hebben

Voor meer informatie over Stand By Me en andere digitale tools kunt u contact opnemen met uw lokale Daikin-vertegenwoordiger, die u zal informeren over de beschikbare trainingssessies.

registreer
ontdek

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Solliciteer nu !