Ik probeer units aan mijn account toe te voegen, maar de Daikin Residential Controller-app kan er geen vinden. Wat nu?

Zorg ervoor dat uw mobiele toestel op hetzelfde netwerk is aangesloten als dat waarmee de unit verbonden is. Het is ook aangeraden om de netwerkapparatuur tussen het mobiele toestel en de unit te beperken, omdat dit de detectie kan verstoren.

7_1.jpg

De app gebruikt mDNS (Bonjour/ZeroConf) om de unit te vinden. Heel soms kan het gebeuren dat mobiele Android-toestellen de units niet vinden. Zorg ervoor dat op Android-toestellen de nieuwste besturingssysteemupdates geïnstalleerd zijn, start ze vervolgens opnieuw op en controleer opnieuw.

7_2.jpg
7_3.jpg

Als deze oplossing het probleem niet oplost, kunt u proberen units toe te voegen door het IP-adres van de netwerkgateway handmatig in de app in te voeren. Probeer dit echter alleen als de automatische detectie niet werkt.

Doe in de app het volgende:

1) Navigeer naar "Apparaat toevoegen"

2) Selecteer het overloopmenu in de rechterbovenhoek

3) Voer het IP-adres van de netwerkgateway in (deze vindt u bijvoorbeeld in de DHCP-lijst van uw router)

4) Bevestig

Als u het juiste IP-adres hebt ingevuld, dan zou de app nu uw units moeten kunnen vinden.

7_4.png
7_6.png

Als het door u ingevoerde adres geen resultaat oplevert, krijgt u het volgende scherm te zien.

7_8.jpg

Als al de rest niet lukt, zorg er dan voor dat uw router en uw mobiele toestel het gebruik van WebSocket ondersteunen.

U kunt dit controleren door te surfen naar:

Als de test mislukt, controleer dan bij de fabrikant van uw mobiele toestel/router hoe WebSocket ondersteund kan worden.

Wanneer WebSocket wordt ondersteund, probeer dan de netwerkgateway van de unit, de router en het mobiele toestel opnieuw op te starten en probeer het opnieuw.