Mijn app herkent de LAN-adapter van Daikin (lokaal) niet.

Opgelet: In zeldzame gevallen geeft de LAN-adapter van Daikin (firmwareversie 17003902 en 17003903) niet aan dat een Altherma-unit van Daikin niet compatibel is. Zorg ervoor dat uw LAN-adapter van Daikin bijgewerkt is met de nieuwste firmware en controleer samen met uw installateur of er op uw Daikin Altherma compatibele software staat.

Opgelet: Controleer met uw installateur of uw Daikin Altherma-gebruikersinterface geconfigureerd is om in "RT Control" te werken. “LWT control” of “Ext RT control” wordt momenteel niet ondersteund door de LAN-adapter van Daikin en kan de foutmelding “Geen units gevonden” opleveren.

Zorg ervoor dat uw telefoon op hetzelfde netwerk als de LAN-adapter van Daikin is aangesloten. Beperkt ook de netwerkapparatuur tussen de LAN-adapter van Daikin, omdat dit de detectie kan verstoren.

De LAN-adapter van Daikin gebruikt mDNS (Bonjour/ZeroConf) om de unit te vinden. In zeldzame gevallen komt het voor dat een Android-smartphone de LAN-adapter van Daikin niet ontdekt. Zorg dat uw smartphone over de recentste updates van het besturingssysteem beschikt, herstart uw telefoon en controleer opnieuw.

adapter-1-onlinecontrollerheating-cropped-1265x830.jpg.jpg

Als de bovenstaande oplossing het probleem niet oplost, kan het IP-adres van de LAN-adapter van Daikin in de app Daikin Online Control Heating vast worden geprogrammeerd, zodat bediening toch mogelijk is. Deze oplossing mag alleen worden gebruikt als de automatische detectie niet werkt. Voer de volgende stappen uit:

  1. Open het menu en selecteer "Algemene instellingen".
  2. Selecteer "Vaste lijst" onder Detectie.
  3. Voer het IP-adres van de LAN-adapter van Daikin Altherma in (te vinden in de DHCP-lijst van uw router).
  4. Schakel het selectievakje in en selecteer "v" op de rechterbovenhoek.

De app zoekt handmatig naar de adapter met het geconfigureerde IP-adres en bediening via de app is mogelijk.

adapter-2-onlinecontrollerheating-cropped-1265x830.jpg

Als uw LAN-adapter van Daikin zelfs met het programmeren van een vaste detectie op de app Daikin Online Control Heating niet gevonden kan worden, controleer dan of uw router en smartphone het gebruik van websockets ondersteunen.

U kunt dit controleren door te surfen naar:

Als de test mislukt, controleer dan met uw smartphone-/routerfabrikant hoe websockets ondersteund kunnen worden.