Skip to main content

De Residential Cloud Service-bewaking op afstand van Daikin helpt installateurs de controle te behouden

Brussel, 16 september 2024 - Daikin heeft de online ondersteuning voor woninginstallateurs versterkt met de uitbreiding van Daikin Cloud Service (DCS) Residential naar lucht/lucht-warmtepompen en split-units. Daikin Cloud Service Residential biedt installateurs de tools om de instellingen van units van klanten op afstand te bewaken en aan te passen voor een reeks parameters, en maakt een snelle diagnose en oplossing van serviceproblemen mogelijk.

DCS Residential - ontworpen voor installateurs, met een uitmuntende klantenservice

Installateurs ondersteunen met de beste innovaties, tools en diensten heeft altijd centraal gestaan in de missie van Daikin. Dankzij de geavanceerde externe toegangsmogelijkheden van Daikin Cloud Service Residential, een pionierswerk van Daikin, kunnen installateurs en technici overal werken. Ze kunnen geïnstalleerde systemen 24/7 bewaken, afstellen en regelen om een betrouwbaar wooncomfort en een geoptimaliseerd energieverbruik te garanderen. Online toegang bevordert proactieve storingsanalyse en verbetert de interventietijden voor een snellere, meer doeltreffende dienstverlening.

Nieuwe functies en mogelijkheden

DCS Residential is toonaangevend op het gebied van toegang op afstand en is ontworpen om de efficiëntie van het onderhoud thuis te verhogen en tegelijkertijd te voorzien in de belangrijkste servicebehoeften van installateurs. Geavanceerde functionaliteit biedt ondersteuning op drie manieren:

  • Gebruikersinstellingen - Doordat installateurs toegang hebben tot bedieningselementen van de gebruiker kunnen ze instellingen op afstand bewaken en aanpassen als er problemen ontstaan door instellingsfouten, zodat er minder plaatsbezoeken nodig zijn.
  • Lokale instellingen - Met de controle over een uitgebreide reeks lokale instellingen kunnen installateurs ook geavanceerdere instellingen wijzigen. Dit zijn bijvoorbeeld aanpassingen voor open haarden, de werking van Daikins intelligente sensor en gerichte kamertemperatuurcorrecties.
  • Gegevensvastlegging en -analyse - Met 36 D-checker-datapunten, plus de mogelijkheid om tot twee maanden datageschiedenis te bekijken, kunnen installateurs continu kritieke informatie voor de residentiële units bewaken. Een nieuwe visualisatiefunctie met nieuwe grafische weergave en foutcodes helpt trendanalyse te vereenvoudigen en maakt snellere probleemidentificatie mogelijk.
Gezin in woonkamer

Duidelijke voordelen

DCS Residential biedt voordelen voor zowel installateurs als hun klanten:

  • Eenvoudige problemen zonder product- of onderdeelstoringen, wat in meer dan de helft van de klantenoproepen het geval is, kunnen snel worden opgelost door gebruikersinstellingen en lokale instellingen op afstand online aan te passen.
  • Voor complexere scenario's waarvoor een plaatsbezoek nodig is, maakt bewaking op afstand het mogelijk om vooraf te plannen en onderdelen te bestellen. Dat resulteert in een snellere service en meestal zijn er geen herhaalbezoeken meer nodig.
  • Doordat installateurs zich minder hoeven te verplaatsen, komt er door bewaking op afstand tijd vrij en neemt de beschikbare installatiecapaciteit toe. Dat creëert meer mogelijkheden om nieuwe klanten te vinden en te helpen.
  • Klanten waarderen de snelle respons en deskundige ondersteuning die DCS Residential mogelijk maakt. Het helpt op verschillende manieren: klantenloyaliteit bevorderen, een sterke reputatie opbouwen en via aanbevelingen voor nieuwe mogelijke bestellingen zorgen.
Schema DCS Residential

Overzicht van de voordelen van Daikin Cloud Service Residential

Hiroshi Nishihara, General Manager – Service & Solutions van Daikin Europe

“Daikin Cloud Service Residential is goed ontvangen door installateurs en hun klanten. Het is een essentieel onderdeel van onze productondersteuning en het is een belangrijke manier om ons te onderscheiden in de markt. We zijn verheugd dat we ons portfolio voor bewaking op afstand kunnen uitbreiden om binnenlandse installateurs te helpen bij het beheren en ontwikkelen van hun bedrijfsactiviteiten.”

Over Daikin Europe N.V.

De Daikin Europe-groep is een toonaangevende leverancier van technologie voor verwarming, koeling, ventilatie, luchtzuivering en koeltechnologie (HVAC-R) in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Daikin ontwerpt, produceert en biedt klanten een breed portfolio van producten, onderhoudsdiensten en kant-en-klare oplossingen voor residentiële, commerciële en industriële doeleinden. Op dit moment heeft Daikin Europe meer dan 13.800 medewerkers in 59 dochterondernemingen. Het bedrijf heeft 14 productiesites in EMEA - België, Tsjechië, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten. De Daikin Europe-groep, die al meer dan 50 jaar zijn hoofdkantoor heeft in Oostende (België), is een dochteronderneming van de wereldwijde groep Daikin Industries.

Over Daikin Industries Ltd.

Daikin Industries is een wereldwijde leider in warmtepomp-, airconditionings- en luchtfiltratietechnologie met meer dan 98.000 werknemers. De fabrikant, opgericht in Osaka in 1924, is de enige ter wereld die zelf HVAC-R-apparatuur ontwikkelt en produceert, met daarnaast ook compressoren en koelmiddel. Daikin werd door Clarivate (VK) en LexisNexis (VS) uitgeroepen tot een van 's werelds 100 meest innovatieve bedrijven, erkend voor zijn leiderschap op het gebied van technologisch onderzoek en patenten voor intellectueel eigendom. Voor het boekjaar 2023 rapporteerde Daikin een recordomzet van € 28 miljard (1 april 2023 - 31 maart 2024).

Lees meer op www.daikin.eu en www.daikin.com.

Mediacontacten Daikin Europe N.V.

Kevin Viader – E-mail: viader.k@bxl.daikineurope.com

Verwante artikels

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Solliciteer nu !