


Zelfreinigende luchtkanalen zorgen voor grote besparing voor hotels
Airconditioning is in de meeste hotels, zowel in nieuwe als in gerenoveerde, de norm geworden. De airconsystemen van vandaag houden de hotelgasten koel in de zomer ... en bieden kostenefficiënte verwarming tijdens de winter. De warmtepompen van Daikin maken daarvoor gebruik van hernieuwbare energie en drukken zo de exploitatiekosten van hotels. Bovendien zien ze er mooi uit.
Als toonaangevende fabrikant van warmtepompsystemen biedt Daikin baanbrekende technologie. De ingenieurs en ontwerpers van Daikin concentreren zich niet enkel en alleen op temperatuurregeling maar bouwen eerder ‘totaaloplossingen’ om belangrijke sectoren zoals de hotelsector één centraal contactpunt voor koeling, verwarming, warm sanitair water, ventilatie en koelopslag te bieden.
“We hebben voor de verwarmings- en koeloplossing van Daikin gekozen omdat de binnenunits zijn uitgerust met een zelfreinigend luchtkanaal.”
- David Donoghue, Group Maintenance Manager
Madoka
De nieuwste innovatie op het vlak van besturingen is de stijlvolle “Madoka”, een wandmodel met intuïtieve aanraakknoppen waarmee hotelgasten hun kamertemperatuur kunnen aanpassen. Via Bluetooth kunnen onderhoudstechnici alle andere systeeminstellingen aanpassen. Madoka is beschikbaar in het wit, zwart of zilver, zodat hij in elk hotelinterieur past.

Revolutionaire airconditioning

Een andere recente innovatie is het zelfreinigende luchtkanaal, een accessoire dat op een Daikin-unit kan worden aangesloten, meestal in het plafond van een hotelkamer, en dat automatisch de filter reinigt.
Het zelfreinigende luchtkanaal voorkomt stofophoping op de filter, wat anders de efficiëntie van de unit zou aantasten en de bedrijfskosten zou verhogen. Volgens berekeningen zorgt dit accessoire voor een besparing van 20% in de bedrijfskosten. Het reinigt regelmatig de filter en slaat het stof op in een stofbak die met een stofzuiger kan worden schoongemaakt.
“Het grootste voordeel is dat onze systemen zuiniger werken en dat we ons onderhoudsteam efficiënter kunnen inzetten.”
Meer info
-
Pomme dOr - DEUEN18-035PDF | 1.44MB